Valitsuse tänase otsusega algatatakse Tallinna ringraudtee riigi eriplaneering ja keskkonnamõju strateegilise hindamine, millega kavandatakse avalik elektriraudtee kaubavedude ümbersuunamiseks kesklinnast ning Ülemiste reisiterminalist.
Planeeringu järgi suunatakse tulevikus uue raudteetrassi kaudu Tallinna kesklinnast ja Ülemiste reisiterminalist ümber Paldiski poole liikuvad kaubaveod, sh ohtlikud veosed ning täiendust saab sellesuunaline ühistranspordiühendus.
Riigihalduse ministri Riina Solmani sõnul võimaldab ringraudtee rajamine Eesti suurimate sadamate, Paldiski ja Muuga, arengut, ent ei hakka teenindama pelgalt kaubavoogusid, vaid ka reisijaid. „Harjumaa inimeste liikumisvõimalused kindlasti avarduvad, kuna ringraudtee tähendab uusi ühistranspordiühendusi Lagedi-Ülemiste-Paldiski liinil ning Tapa-Tallinna-Paldiski suunalist liikumist,“ rääkis minister.
…
Ringraudtee riigi eriplaneeringu rajamise vajadust näevad nii Harjumaa Omavalitsuste Liit, kohalikud omavalitsused kui ka ettevõtjad. Planeeringuala suurus on ligikaudu 636 km2 ja see hõlmab Harju maakonnas Tallinna ja Keila linna ning Jõelähtme, Raasiku, Rae, Kiili, Saku, Harku, Saue ja Lääne-Harju valdu. Rapla maakonnas jäävad planeeringualasse Kohila ja Rapla vallad. Planeering algatati esialgu suuremal maa-alal, detailne lahendus kehtestatakse üksnes ringraudtee ehitamiseks vajalikul alal.
Menetluse käigus otsitakse kõigepealt ringraudteele sobilik asukoht ning seejärel koostatakse sobilikus asukohas detailne lahendus. Eeldatav planeeringu koostamise aeg on kuni 6 aastat.